SV Lycurgus / Nieuws / Cursus ism HALT

Workshops Stichting Halt; nuttig en goed bezocht door het kader en jeugdspelers van Lycurgus.

Op 3 en 24 april heeft Stichting Halt een 2-tal workshops bij Lycurgus georganiseerd. Doel was ons kader en jeugdspelers handvatten te geven voor het voorkomen én oplossen van ongepast gedrag op en rond de velden.

Ouders/trainers/leiders/coaches hebben daarin een belangrijke rol. Maar ook medespelers en tegenstanders hebben veel invloed.

Stichting Halt is onderdeel van het Ministerie van Justitie en heeft als doel jongeren te helpen vaardigheden te ontwikkelen om ongepast gedrag te voorkomen en hen te leren inzien dat je zelf verantwoordelijk bent voor je gedrag.

Ons kader en de spelers van JO17-1 hebben twee interessante sessies bijgewoond waarin in vogelvlucht een aantal oorzaken en oplossingen zijn aangereikt.

Nuttig voor alle betrokkenen en zeker verdieping waard!